• Spreker klantgerichtheid

  • Klantgerichtheid: simpele toegevoegde waarde

    Tevreden medewerkers leiden tot tevreden klanten. Enthousiaste medewerkers creëren enthousiaste klanten. En medewerkers die echte ambassadeurs van de organisatie zijn, kunnen door hun echte klantgerichtheid ervoor zorgen dat ook de klanten ambassadeurs worden. Het blijkt dat daarbij juist de kleine dingen enorm belangrijk zijn. Spreker Jaap Bressers weet als geen ander hoe hij uw medewerkers kan laten ervaren dat iedereen op zijn of haar eigen plek belangrijk is en van daaruit voor anderen het verschil kan maken. ‘Gewoon’ door het net een klein beetje anders te doen. Zonder ingewikkelde modellen, maar wel met pakkende verhalen, humor en mooie voorbeelden.

    Carlosmomentjes voor de klant

    ‘Carlosmomentjes’, noemt Jaap die op het oog kleine acties die voor een ander van grote waarde zijn. Genoemd naar de Portugese broeder die voor hem na zijn duikongeluk met een ogenschijnlijk klein gebaar een wereld van verschil maakte. ‘Alleen maar’ door zich oprecht in hem te verplaatsen. Klantgericht zijn begint met de klant echt zien en daar op inspelen. Fijn voor de klant en het maakt je eigen werk ook meteen een stuk leuker. Zeker als jouw inzet ook wordt gezien en herkend. Dan ontstaat er een opwaartse spiraal van klantgerichtheid, waardering en positieve energie.

    Motiverende boodschap

    Door pakkende persoonlijke verhalen te linken aan uitdagingen in organisaties weet Jaap mensen te motiveren om meer uit hun leven en werk te halen. Het publiek realiseert zich dat je in elke functie wel degelijk veel invloed hebt en iets betekent voor klanten en voor elkaar. Soms zelfs op een ontzettend simpele manier. Dan komt er weer extra passie voor het vak en worden medewerkers enthousiaste ambassadeurs van de organisatie. Een presentatie over klantgerichtheid waardoor je met een (nog) grotere glimlach voor de klant het verschil gaat maken.

    “Indrukwekkend, inspirerend en motiverend! Het ‘Carlosmomentje’ en de inzichten die je met ons hebt besproken zijn zeer waardevol. De reacties in het team zijn unaniem erg enthousiast.”
    Raymond de la Court, Managing Director AkzoNobel Benelux

    Wilt u Jaap ook een keer inhuren als spreker klantgerichtheid en zo iedereen een boost te geven om er volledig voor te gaan?

    Vraag vrijblijvend meer informatie aan

     

    Nog meer waarde halen uit uw dag?

    – De presentatie is uit te breiden met een interactieve workshop, zodat uw medewerkers meteen op zoek gaan naar hun Carlosmomentjes. Hoe maken zij nu al het verschil en hoe zouden ze dat wellicht nog vaker kunnen doen? Mooie verhalen worden opgehaald en gedeeld!
    – Het hoeft niet bij één moment te blijven. Na afloop van een presentatie zijn de deelnemers vaak zo enthousiast dat ze zelf aan de slag willen om met kleine dingen het verschil te maken. Wilt u dit nog meer stimuleren binnen uw organisatie? Dat kan nu met een leuk en laagdrempelig vervolg: het Carlosmomentjes Programma.