• Spreker toegevoegde waarde

  • Elke dag van 9 tot 5 alleen maar protocollen afwerken, takenlijstjes afvinken en naar vergaderingen moeten. Niet echt inspirerend… Spreker Jaap Bressers vindt ‘alleen maar je werk doen’ zo ongeveer het ergste wat er is. Zowel voor jezelf als voor je omgeving. Waarom? Omdat je dan je eigen toegevoegde waarde niet meer ziet.

    ‘Carlosmomentjes’

    Wie ben ik in dit bedrijf van tientallen, honderden of zelfs duizenden medewerkers? Wat beteken ik nu in dit grote geheel? Vragen die Jaap zich na zijn duikongeval zelf ook stelde. Tijdens zijn revalidatieperiode kwam hij er achter dat juist de kleine dingen zo enorm belangrijk zijn en toegevoegde waarde opleveren. Door net dat kleine beetje extra te doen. Na zijn ongeluk werd Jaap wakker in een lichaam dat niet van hem leek, verlamd vanaf borsthoogte. Verplegers pakten zijn hand, maar daar voelde hij niets. Tot één verpleger, Carlos, zijn schouder pakte. “Daar had ik nog wel gevoel. En dat gaf hij ook door aan de andere verplegers. ‘Alleen maar’ door zich oprecht in mij te verplaatsen, maakte hij een enorm verschil. Dat is zijn toegevoegde waarde.” Sinds die tijd heeft Jaap een scherp oog voor wat hij noemt: Carlosmomentjes. De effecten van sommige vormen van toegevoegde waarde zijn niet meetbaar, maar wel heel sterk merkbaar.

    Toegevoegde waarde in je product

    Toegevoegde waarde gaat verder dan kleine dingen die het leven van jezelf en van anderen net even prettiger maken – of soms zelfs een leven veranderen. Toegevoegde waarde zit ook in producten en diensten die je bedenkt, ontwikkelt of verkoopt. Wanneer je dat doet vanuit een oprechte wens om toegevoegde waarde te leveren, dan heb je echt iets te bieden. Als het niet oprecht is, dan merken klanten dat ook meteen. Een zijtak van marketing was lange tijd helaas te veel gericht op eigen gewin en daardoor op misleiding. Maar er is een omkering: de kracht van oprechte toegevoegde waarde is namelijk vele malen groter. De klant echt zien.

    Kleine dingen maken het verschil

    Door pakkende persoonlijke verhalen te linken aan uitdagingen in het bedrijfsleven weet Jaap uw publiek te motiveren om meer uit hun leven en werk te halen. De boodschap: door net dat kleine beetje extra te doen, kun jij het verschil maken. Voor jezelf en voor anderen. Mensen realiseren zich dat ze wel degelijk invloed hebben en iets betekenen voor klanten en collega’s. Jaap laat hen voelen dat ook zij het verschil kunnen maken. Dan komt er weer de passie voor het werk. En worden medewerkers enthousiaste ambassadeurs van hun bedrijf.

    “Een zeer inspirerende en boeiende spreker. Gedurende zijn lezing tijdens ons jaarlijkse dienstuitstapje heeft hij ons allemaal op een verrassende manier geraakt met een lach en een traan. Het was een optreden dat zeker bijdraagt aan het saamhorigheidsgevoel van onze dienst Student Services. Het was een indrukwekkend verhaal waar we nog lang over zullen napraten en van zullen nagenieten.”
    Paulien Stoop, Tilburg University

    Wilt u Jaap ook een keer inhuren als spreker over de toegevoegde waarde van uw mensen en zo iedereen een boost te geven om er weer volledig voor te gaan?

    Vraag vrijblijvend meer informatie aan

     

    De kracht van toegevoegde waarde

    Andere thema’s

    U kunt Jaap ook inhuren als inspirerende spreker met humor voor de volgende onderwerpen:
    * Spreker omgaan met verandering: van tegenslagen naar succes
    * Spreker leiderschap: van controle naar vertrouwen
    * Spreker zorg: naar meer klant en minder patiënt
    * Motivatie spreker / Motivational Speaker: het benutten van je talenten en je mogelijkheden
    * Spreker duurzaamheid: de People kant

    Alle presentaties zijn verkrijgbaar in het Nederlands en Engels. Wilt u nog meer toegevoegde waarde van het optreden en daarna? Kijk dan eens bij het speciale een-twee-drietje.