Mensgerichte zorg, lief ziekenhuis, patiëntgerichte zorg… we vinden het niet meer dan normaal om de patiënt of cliënt op nummer 1 te zetten. Dat kan alleen als je als organisatie ook goed voor je medewerkers zorgt. De druk in de zorg is zeker in de afgelopen periode steeds hoger geworden. Efficiënter en effectiever werken is belangrijker dan ooit, maar dat geldt ook voor werken met aandacht en waardering. Juist ook voor medewerkers.
Als ervaringsdeskundige weet Jaap precies wat echte aandacht voor je kan doen. Hoe hulpeloos je je kunt voelen als je volledig afhankelijk bent van anderen. Maar ook hoe je met de juiste begeleiding, stimulans én eigen inzet weer zoveel mogelijk je leven weer in eigen hand krijgt. En hoe Carlosmomentjes, zoals Jaap ze noemt, je leven letterlijk en figuurlijk kunnen redden. Genoemd naar de Portugese broeder Carlos, die Jaap na zijn ongeluk in een onbekend ziekenhuis en omringd door mensen die hij niet kon verstaan, toch het gevoel gaf dat hij werd gezien en begrepen.
Hoe doe je dat precies: de patiënt echt centraal stellen? Dat begint bij de mens achter de patiënt te zien en je oprecht in diegene te verplaatsen. Zeker met alle veranderingen, hoge werkdruk én regels in de zorg is het lastig om echt naast de ander te gaan staan. Soms zijn zorgverleners noodgedwongen bezig zich staande te houden en zien ze niet meer hoe groot hun toegevoegde waarde is.
Maar jij maakt op jouw plek het verschil.
Jaap geeft lucht en laat je ervaren hoe je je werk weer vanuit je hart kunt doen.
Huur je Jaap in als spreker mensgerichte zorg, dan krijgt het publiek een optreden dat indruk maakt en raakt. Met een verhaal waarbij ook veel gelachen wordt. En waarbij zorgmedewerkers weer ervaren waarom ze ook alweer kozen voor de zorg en hoe ze met kleine dingen echt het verschil maken. De passie voor en de trots op hun vak zie je gedurende het optreden – en nog lang daarna – weer helemaal opbloeien.
“Bedankt voor je enerverende en soms ook confronterende woorden! Middels een schaterlach mensen bewust maken van de rol die je hebt als zorgverlener”
Ook je medewerkers verrassen en inspireren? Vraag dan vrijblijvend naar de mogelijkheden om Jaap in te zetten als spreker mensgerichte zorg bij jouw evenement. De presentatie is ook uit te breiden met een interactieve workshop of masterclass, waarbij medewerkers aan de slag gaan met geluksmomenten voor zichzelf en de cliënt, patiënt of bewoner.